miercuri, 16 iulie 2008

Gossip Girl in Romania

Deşi, în termeni de rating, serialul „Gossip Girl“ este mediocru, criticii de modă îl consideră „cea mai puternică influenţă pe piaţa de modă în rândul tinerilor“.

„Gossip Girl“ a fost, din start, comparat cu „Sex and the City“ şi se pare că singura diferenţă dintre cele două seriale de televiziune constă în vârsta targetului. Serialele care devin emblematice pentru o generaţie au o latură publicitară foarte pronunţată.

„Serialul are un impact colosal asupra pieţei de retail de haine“, spune Stephanie Solomon, editor de modă la revista „Bloomingdale“. Fanii serialului merg adesea la shopping cu imagini din reviste cu outfituri din cele mai recente episoade şi cer specific vânzătorilor exact aceleaşi piese vestimentare. Multe dintre ele comandă haine direct de pe site-ul de e-commerce al serialului.

Serialul a lansat, de exemplu, moda sacourilor crăpate, a tricourile polo suprapuse asociate cu fustele şcolăreşti, inspirate de uniformele elevelor japoneze.

Mergând pe linia asta, este uşor de prezis că la toamnă vor reapărea şosetele până la genunchi, în stil harajuku, cisme înalte şi pulovere nerdy cu carouri. „Am încercat să lansăm trenduri de la primul episod“, spune Eric Daman, stilistul serialului, care a lucrat şi pentru „Sex and the City“. Printre designerii, care s-au inspirat din serial pentru colecţiile de toamnă-iarnă, se numără Marc Jacobs, Henry Holland şi Ruffian, care au prezentat „ţinute fancy trendy tipsy cool într-un mod foarte şcolăresc“, conform editorului revistei „Teen Vogue“, Amy Astley.

Impactul serialului, atât la nivel cultural, cât şi la nivelul pieţei, este amplificat de Internet. Pe site-ul show-ului sunt prezentate cu lux de amănunte brandurile pe care le promovează şi cu un simplu click pot fi achiziţionate aproape toate piesele folosite. „Cred că traficul magazinului nostru online s-a mărit cu 50% de când avem link pe pagina lor de prezentare“, spune reprezentantul magazinului de retail StarBrand Media, care asigură ţinutele pentru mai multe show-uri de televiziune, printre care „America’s Next Top Model“ sau „She’s the Man“.

Generra este unul dintre brandurile cel mai intens promovate de serial, mai ales de către personajul Serena van der Woodsen. „Am văzut că elevelor le place să cocheteze cu extremele, şi au un stil foarte puternic şi personal“, a comentat Eric Daman. „Îşi scurtează puţin uniformele, folosesc astfel de mici trucuri, şi le place să experimenteze cu cravatele şi genţile care le oferă mai multă libertate de expresie“, a adăugat.

Sex, droguri şi shopping
Show-ul „Gossip Girl“ este o telenovelă care reflectă stilul de viaţă al adolescenţilor americani foarte bogaţi, ale cărei intrigi sunt legate de droguri, sex sau ultima colecţie Balenciaga. Tipologiile personajelor nu sunt foarte complexe, ci mai degrabă imită principalele caracteristici ale adolescenţilor americani: Serena (Blake Lively), nonşalantă, deschisă şi sociabilă, un fel de mama Dolores a grupului, şi Blair Waldorf (Leighton Meester), excentrică, zbuciumată şi excesiv accesorizată, mereu cu rezerve inepuizabile de perle, eşarfe şi agrafe de păr, doar în caz că se schimbă culoarea peisajului şi trebuie să se asorteze.

Sursa: www.cotidianul.ro