duminică, 14 septembrie 2008

Ce tie nu-ti place altuia nu-i face!

Simplu, clasic, universal..suna cunoscut? E acelasi proverb romanesc pe care probabil l-ati mai auzit de atatea ori! Prima data cand am auzit eu de el a fost cam prin scoala primara. Tot timpu l-am privit ca fiind un act de bine, de generozitate. Eram de accord cand il citeam dar nu tineam neaparat sa il si respect. De ce? Pentru ca atunci cand era vorba de a face un rau altuia nu imi implica si propria persoana. Nu prea avea nici o legatura, doar ca eu eram autorul si persoana in cauza, victima. Eee…treaba asta mi s-a intamplat ani de zile. Era acelasi proverb de ani de zile si nu vedeam nimic profund in el. Pana cand am inceput sa citesc carti despre viata. Intodeauna mi-au placut cartile de “filozofeala” insa nu am stiut unde sa caut si mi se parea ca nu sunt suficient de dezvoltata in gandire ca daca le si citesc sa le si pricep. Insa de cand mi-au aparut in cale imi plac tot mai mult si incep sa le si atrag inspre mine.Astfel am inceput incet sa ma adancesc si in partea spirituala a vietii, pe langa cea materiala bineinteles. Sper ca la un moment dat sa ma pot detasa de materialismul care se vede peste tot!

Ni se intampla multe lucruri in viata de zi cu zi. Unele le bagam in seama pentru ca se numara printre:barfe, oportunitati de a castiga bani, vom poseda un obiect valoros si altele. Restul sunt lucruri minore, care sunt fie accidentale, fie de noroc sau fie simple coincidente. Va propun sa va analizati o zi din viata fara sa va ganditi ca exista vreauna din cele 3 categorii enuntate mai sus. Sa va dati seama ca toate sunt create si puse la cale de aceeasi Mana, avand un scop anume!

Am trait niste experient care mi-au dovedit cat de adevarata e legea compensatie ce sta in proverbul din titlu. Roata se invarte mereu. Ceea ce faci azi ti se va intoarce, fie bine, fie rau, fie mai devreme, fie mai tarziu. As putea sa va scriu ce mi s-a intamplat si cat de adevarat e, dar va ramane aceeasi “poveste de pe net ”. Asa ca te invit pe tine sa cauti in viata ta lucrurile ce ti s-au intamplat raportate la ce ai facut in trecut , si sa vezi ce ti se va intampla in continuare raportate la actiunile pe care le faci azi!

Nu uita! Razbunarea te face fericit o clipa, insa iertare te face fericit o viata! Hotararea iti apartine in totalitate!